Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zkáza v podobě černých teček

Asi dle nadpisu vůbec netušíte, které černé tečky mám na mysli. Mohly by to být třeba bakterie a paraziti, nebo například tmavé celé koření v jídle nebo možná černé tečky puberťaček, na které je přehršel reklam. Ale ani jedny z těchto teček to nejsou.

Manžel hraje fotbal, tedy, spíš se snaží chodit hrát fotbal. Nerada bych mu křivdila, ale myslím to tak, že jde o takové ty srandamatche, i když je to svým způsobem samozřejmě soutěž. Jeden z těch druhů fotbalu, který hraje, je malá kopaná. U nás se malá kopaná hraje na umělém povrchu. Už tušíte?

Každý týden v sezóně mám tedy byt plný teček. Černých malých gumových teček, které se schovají a zalezou všude a nevyhne se jim žádná místnost. I přes mé četné protesty nejsou ochotné pochopit, že jejich prostor není náš koberec v obýváku. Respektuji tak ještě jejich teritorium na chodbě či v taškách, ve kterých se jejich původci nachází, ale to je asi vše. Na vysvětlenou, tyhle malé gumové tečky pochází totiž z toho umělého povrchu a manžel mi je domů přináší po každém zápase na botách, ve kterých hrál. Vždycky mi lezli na nervy. Když se mě tehdy někdo ptal na svatbě, co mi na manželovi vadí, řekla jsem, že mi nosí domů ty pitomý černý tečky.

Teď v zimě se ovšem černý tečky rozšířily ještě na nové. Tento druh je daleko zákeřnější. Jde o tvrdé černé tečky v podobě štěrku z ulic, kterým teď místo soli zabraňujeme tomu, aby si tu někdo zlomil nohu. Tenhle božskej nápad by si jeho původce zasloužil mít doma v takovém množství, jako my. Tyhle tečky jsou totiž o takových 100% otravnější než ty z fotbalu.

Pravidelně se každá procházka zvrhne na to, že přemýšlím, jak jich domů přitáhnout ještě o něco méně. Nepřišla jsem na nic chytrého. Po celém bytě je tedy štěrk, protože i kdybych uklízela pokaždé, když přijdeme, stejně se stačí roztahat všude. To, že jsou na botách, a že se na nich drží jako blázen, znamená, že botník je jich plný po jedné vycházce a že chodba vypadá jak bakterie pod mikroskopem. Největší problém je ale s kočárem.

Možnost nechat kočár mimo byt nemáme. Stejně tak nemáme možnost blokovat malou chodbu a ometat kočár před bytem (otevírá se nám tam výtah a jsme v přízemí, takže dvakrát, když jsem to zkoušela, sousedi rádi nebyli). Navíc se mi příčí ten bordel z kočáru nechávat na chodbě, takže mě to pak stojí ještě zametání tam. A nebudu už vůbec nadávat na to, že když už tohle všechno přežiju, kola prostě takhle jednou sundám a chci je umýt, zjistím, že ty tečky jsou zabodané v kolečkách. Nechávají tam takové džuzny, že jsem ráda, že nemám kola, která by propíchnout šla.

Zajímalo by mě, jak to vidí ti, kvůli kterým se prý vyměnil štěrk za sůl. Já se musím přiznat, že zlatá sůl. Je mi líto zelených a nechci se s nimi přít, že sůl je škodlivá. To všichni víme. Ale tuhle morovou ránu v podobě štěrku já teda nedávám. Také jsem slyšela, že tento model byl zvolen proto, že pejsci mají pak popraskané tlapky. Chudáčci. Ale v mém rodném městě se solí a solilo, a náš třináctiletý rodinný pes nikdy tlapky popraskané neměl (a nepamatuji si, že bychom je mazali). Opakem této argumentace je, že štěrk je drahý, a to pekelně. Jenže, názory se různí. Kdybych si já mohla vybrat, raději proužek na džínech a mokro na chodbě, než tunu štěrku pokaždé, když se vrátím domů. A co vy?

PS: Včera jsem si klekla k našemu prckovi na koberec jen v kraťasech. Hádejte, na co jsem kolenem narazila? Klela jsem jak šílená.

Autor: Barbora Benešová | pondělí 18.2.2013 17:14 | karma článku: 9,70 | přečteno: 958x
  • Další články autora

Barbora Benešová

Kontroverzní kniha o výchově; aby nám nezapadla na pultech!

Nebojte, nepůjde o suchopárnou recenzi na knihy typu „jak vychovávat svého potomka“, ale spíše o nějaké detaily z knihy, která dosti kontroverzním způsobem líčí výchovu. Autor je samozřejmě otcem, zároveň také poměrně slavným trenérem v oblasti financí a určitě toho má na kontě poměrně hodně.

11.2.2013 v 9:40 | Karma: 14,34 | Přečteno: 885x | Diskuse| Ostatní

Barbora Benešová

6+1 = 7 statečných

Tak tohle mě baví. Vymyslet si něco podle své představy a ještě k tomu dostanete zadání. I já se tedy připojuji se svými šesti oblíbenými postavami.

8.2.2013 v 19:04 | Karma: 7,72 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ostatní

Barbora Benešová

Kočár je symbol

Ano, myslím kočár s miminkem nebo děckem (zvířátka v tomto případě na mysli nemám). A je symbolem: symbolem určitých privilegií, znalostí a schopností. A i kdyby tomu tak nebylo, všichni si to myslí. Jak to?

14.1.2013 v 9:19 | Karma: 8,90 | Přečteno: 792x | Diskuse| Ostatní

Barbora Benešová

Facebook je mor!

A je třeba si to přiznat. K tomuto radikálnímu názoru jsem došla právě dnes. Ne, že bych si předtím myslela, že je to kdovíjaká super sociální síť, ale tak nějak jsem ctila její teritorium a neřešila, k čemu vlastně je. Teď už to vím.

12.1.2013 v 18:08 | Karma: 25,24 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Ostatní

Barbora Benešová

Deset kilo tam, deset kilo sem

Tento článek se týká váhy neboli tělesné hmotnosti. Ano, takové velice oblíbené téma nás žen. Neznám příliš mužů, co řeší, kde mají faldík navíc a že jim ty předloňské kalhoty nejsou. Jak jednoduché by to bylo, kdybychom na tom byly stejně.

10.1.2013 v 18:53 | Karma: 9,56 | Přečteno: 707x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua

20. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...

Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře

20. května 2024

Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...

Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají

19. května 2024,  aktualizováno  22:16

Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...

V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje

19. května 2024  14:38,  aktualizováno  20:42

Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1245x
Jsem hájící práva jakákoli, kdykoli a kohokoli (a hlavně ta svoje). Ráda bych se začala řídit heslem, že "nejlepší lék proti hněvu je odklad", ale zatím můžu vše svést na svůj věk, takže odkládat začnu později. Snažím se běžně vytvářet nějaké neměnné hodnoty a občas se taky dost nudím. Což vám dojde ve chvíli, kdy zjistíte, o čem vlastně píšu.